Beste snookerliefhebbers,

Het zijn bizarre tijden, maar we moeten en zullen er door geraken als we met z'n allen de maatregelen nauwgezet opvolgen. 
 
Eerst zaak: eindrangschikking seizoen 2019 - 2020: Hier vinden jullie het eindklassement van het seizoen 2019-2020. De rangschikking werd opgemaakt op basis van 24 speeldagen, waarbij het gemiddelde van de gespeelde wedstrijden als maatstaf werd gebruikt. Met dank aan Tommy Mortier om dit uit te werken.
Verder heeft de gewestraad beslist om geen barragewedstrijden te organiseren. In ERE gaan de 2 laatste ploegen dalen, in 1A gaat de ploeg op de 2e plaats stijgen (de ploeg op de eerste plaats is een ploeg van SC Arena en in ERE zijn al 4 ploegen van SC Arena aanwezig), in 1B stijgt de ploeg op de 1e plaats.
 
Opgelet: deze regeling (dat de ploeg op de 2e plaats in 1A gaat stijgen), is gebaseerd op de samenstelling van ERE, zoals in het aangepast eindklassement is opgenomen.
Stel dat er echter een ploeg van SC Arena, met behoud van de ploegrechten, zou verhuizen naar een andere club. Dan zal niet de 2e in de stand stijgen, maar dan komt die stijgersplaats toe aan de 1e in de stand, zijnde een ploeg van SC Arena.  Op dat ogenblik blijft SC Arena met 4 plaatsen in ERE-afdeling.
 
Tweede zaak: De gewestraad heeft beslist om het indienen en verwerken van de inschrijvingsdocumenten anders dan gewoonlijk aan te pakken. Door de coronamaatregelen zijn we daartoe gedwongen.
 
Wat gaat er gebeuren?
  1. Alle spelers (ingeschreven tijdens het seizoen 2019 - 2020) krijgen hun vooraf ingevuld individueel inschrijvingsformulier per e-mail toegestuurd (reeds gebeurd). Diegene waarvan we geen e-mailadres hebben (of een niet correct adres) zullen gecontacteerd worden of het per post toegestuurd krijgen. 
  2. De spelers mogen het hun bezorgde formulier uiteraard afdrukken, ondertekenen en terugsturen. Maar het volstaat ook dat zij de mail beantwoorden door de juistheid van het formulier te bevestigen of door mogelijks wijzigingen aan te duiden (bv nieuw adres, nieuw gsm nummer, ...)
  3. De formulieren die ik teruggestuurd krijg, zal ik opslaan in een map per club. De formulieren in die map zal ik dan op geregelde tijdstippen aan de clubverantwoordelijken doorsturen. Op die manier hebben zij dat ook voor hun klassement.
  4. De clubbestuurders  hebben een EXCEL-bestand gekregen, waarin 3 tabbladen zitten: Inschrijving club, inschrijving ploegen en inschrijving reservespelers.
    De voorzitter van de club mag deze documenten invullen en daarna per e-mail terugsturen naar mij. Zij hebben ook het formulier voor de betaling van de lidgelden aan BBSA ontvangen. 

Door op die manier (alles via e-mail) te werken, moet het mogelijk zijn om alles te bezorgen tegen de normale datum van 6 juli 2020. Dan kan ook de kalender op de normale periode worden afgewerkt. 

Tot slot: ook voor de transferformulieren zal een regeling via e-mail worden uitgewerkt. Zodra het formulier op dat vlak in orde is, wordt dit aan aan alle spelers kenbaar gemaakt.
 
Als er vragen of opmerkingen zijn, dan lees of hoor ik het wel.
 
Keep it safe and healthy!
--
Georges Lefèvre
Voorzitter BBSA gewest Oost-Vlaanderen
Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
0479 84 09 57
Top